Zinnergy in Haarlem

Zet de volgende stap voor jouw onderneming 

Het verhaal achter de merkstrategie van NovaTrust

14 oktober | 2025

Vertrouwen als basis vormt voor vooruitgang

In een wereld waar data de nieuwe olie is, draait alles om vertrouwen. Hoe deel je waardevolle informatie zó dat je er samen beter van wordt, zonder dat je veiligheid of eigendom opgeeft? Dat is precies de uitdaging waar NovaTrust zich op richt — en waar hun naam zijn betekenis waarmaakt.


De toekomst van data delen

Slechts 20% van alle industriële data wordt vandaag de dag buiten de muren van organisaties gedeeld. Tegelijkertijd ligt maar liefst 90% van de uitdagingen in het toepassen van kunstmatige intelligentie in… data zelf.

NovaTrust helpt organisaties om dat potentieel te ontsluiten door veilige, betrouwbare Data Spaces te bouwen: digitale ecosystemen waarin partners gegevens kunnen delen, benutten en verrijken — zonder de controle te verliezen.

Deze Data Spaces zijn veel meer dan technologie. Ze zijn gebaseerd op samenwerking, duidelijke afspraken en sterke governance. En dat is precies waar NovaTrust in uitblinkt: het verbinden van partijen in Europa, van overheden tot industriële partners, van technologieproviders tot onderzoeksinstellingen.


Gebouwd op kennis, aangedreven door innovatie

NovaTrust werd in 2024 opgericht door Mike de Roode en Timon Brussaard, beiden afkomstig van onderzoeksinstituut TNO. Met hun gecombineerde kennis van data-engineering en businessontwikkeling zagen zij één helder doel voor zich:

Organisaties helpen om écht datagedreven te worden – op een veilige, transparante en toekomstbestendige manier.

Hun aanpak is pragmatisch én ambitieus. Van strategie en architectuur tot implementatie en optimalisatie: NovaTrust begeleidt de volledige reis van datadeling. Daarbij combineren ze technologische diepgang met een scherp gevoel voor samenwerking en regelgeving — cruciaal in de snel veranderende Europese dataruimte. Deze insteek diende in de branding goed naar voren te komen.


brainstormsessie merkstrategieDe merkstrategie: vertrouwen zichtbaar en concreet maken

De kleuren donkerblauw en lichtblauw weerspiegelen die betrouwbaarheid en helderheid, met een ondersteunende accentkleur die innovatie toevoegt. Het logo, opgebouwd uit verbonden lijnen, symboliseert samenwerking en data die vrij maar gecontroleerd stroomt — een visuele vertaling van hun missie: data verbinden met vertrouwen.

De stijl is lean, modern en verbonden. Geen overdaad, maar rust, structuur en precisie — net als hun consultancywerk. Deze kernwaarden kwam snel naar voren in de online brainstormsessie met ze.

Data met impact

NovaTrust werkt inmiddels aan projecten in sectoren als productie, gezondheidszorg en energie. Ze helpen organisaties data te benutten voor slimmere productieprocessen, efficiëntere ketens en zelfs medische doorbraken.

Hun belofte is helder: door data te delen, versnellen we innovatie.

Een merk dat vooruit kijkt en toekomstbestendig is

In een digitale wereld die draait om snelheid, kiest NovaTrust bewust voor zorgvuldigheid. Voor een toekomst waarin vertrouwen en technologie hand in hand gaan. Hun merk vertelt dat verhaal – in toon, kleur en vorm. En dat maakt NovaTrust niet alleen een pionier in data, maar ook in een sterke identiteit.


TNO

Referenties

Jessica Jense‎n

havo de hof purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

We hebben het proces waaronder brainstormsessie als heel prettig ervaren, er werd goed met ons meegedacht en goed geluisterd, de ontwerpen zijn een aantal keren aangepast om tot het meest passende ontwerp te komen en we zijn ontzettend tevreden over het eindresultaat.

Jessica Jense‎n

Mariella

Mijn eerste ervaring m.b.t. het ontwikkelen van een huisstijl ontwerp en website ontwerp. Contact over en weer heb ik als aangenaam en plezierig ervaren. Goede follow up en een zo goed mogelijk inlevingsvermogen in de branche. Ik zou Zinnergy zeker aanbevelen aan vrienden/collega’s om mij heen die een huisstijl ontwerp of website willen ontwikkelen en ik hoop zeker in de toekomst met Zinnergy te samenwerken.

Mariella

Marianne Vermeer

Vincent heeft mij ondersteund in mijn zoektocht naar hoe ik mijn onderneming op de kaart kon zetten. Na een frisse start doormiddel van een leuke opdracht kon ik kenbaar maken welke kant ik op wilde. Een telefoongesprek of vraag/ en of opmerking in de zoektocht was nooit ’te veel’. Het is mooi geworden, passend bij wie ik ben en wat ik wil uitstralen met mijn praktijk.

Marianne Vermeer

Barbara Kuil-Jipping

purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

De samenwerking was een zeer prettig en voortvarend proces. Vincent werkt verrassend en begrijpt snel wat je als bedrijf wilt uitstralen. Hij werkt vanuit een ‘succes flow’ om samen te werken aan een mooi design (huisstijl) in een enorm tempo en met veel enthousiasme.

Barbara Kuil-Jipping

Martin Blonk

De werkwijze en de brainstormsessie die Zinnergy hanteert om tot een huisstijl ontwerp en website ontwerp te komen is effectief en innovatief.

Martin Blonk

Bert Elbertse | Matchis

purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

We hebben met Vincent snel en prima gewerkt. Voorstellen voor een geheel nieuwe huisstijl kwamen snel na een goede en degelijke voorbereiding. Met resultaat waren we dan ook beslist tevreden. Erg positief was dat er snel kon worden geschakeld toen er op het laatst door ons toch nog enkele wijzigingen gewenst waren.

Michiel Vermeulen

Patrick Tukker

Vincent is fijn om mee te werken en één van de meest creatieve professionals die ik ken. Door zijn jarenlange ervaring in branding en marketing weet hij altijd tot prachtige resultaten te komen.

Patrick Tukker

Eline Moor

Echt een aanrader dit bedrijf! Met Vincent kan je super snel schakelen, had ik heel fijn contact en het beeldmerk wat hij heeft gemaakt vind ik ronduit briljant. Heel blij dat ik met Zinnergy in contact ben gekomen.

Eline Moor

Laurien

Zinnergy heeft een frisse blik op design. Vincent neemt de tijd nemen om samen te werken aan een passende huisstijl.

Laurien

Wouter Klijn

Ik ervaar Vincent als een zeer prettig persoon, waarbij hij echt aansloot bij mij en mijn uitdagingen als beginnend ZZP-er. Daarnaast komt Vincent mede dankzij de brainstormsessie met hele concrete en mooie oplossingen voor de branding van mijn praktijk en mijn propositie. Ik raad Vincent dan ook zeker aan!

Wouter Klijn

Annemarie de Blois

Ik heb Zinnergy ervaren als betrokken en creatief. Door de brainstormsessie die Vincent bij aanvang gebruikt, weet hij een koppeling te maken met wat er echt nodig is om mijn website uitnodigend te maken voor nieuwe cliënten. Fijn de ondersteuning met mijn branding en marketingstrategie.

Annemarie de Blois

Carlijn van der Kulk

Carlijn van der Kulk huisstijl haarlem

Ik heb een superfijne brainstormsessie gehad met Vincent. Vincent is een vakman die echt luistert en inspireert. Ik ging geïnspireerd en met concrete handvatten de deur uit!

Carlijn van der Kulk

Waar kan ik je mee van dienst zijn?