Zinnergy in Haarlem

Zet de volgende stap voor jouw onderneming 

Huisstijl handboek voorbeelden

Huisstijlhandboek laten maken

Een huisstijlhandboek is een gebruikshandleiding om de huisstijl van de onderneming te bewaken of consistent te houden. Een consistente huisstijl straalt professionaliteit en betrouwbaarheid uit. De toepassing van een logo ontwerp wordt vastgelegd in een huisstijlhandboek. Wanneer je een huisstijl ontwerp bij mij afneemt is er de mogelijkheid om een huisstijlhandboek te laten maken of je ontvangt een beknopte sheet met de kleuren en lettertypes aangeleverd (free of charge).

huisstijlhandboek

1. De onderneming

Waar staat de onderneming voor en wat zijn de kernwaarden ? Wat is de doelgroep en hoe wordt deze bereikt? Wat is de branche waar de onderneming werkzaam in is? Is dat regionaal, nationaal of internationaal (en daardoor meertalig)? In de huisstijl handleiding wordt daar verder op ingegaan door deze onderdelen toe te lichten met voorbeelden en sjablonen.

2. Logo ontwikkeling

Op welke manier mag het beeldmerk gebruikt worden en op welke wijze niet? Los van elkaar of juist niet? De positionering en verhoudingen van het logo op klein formaat of groot formaat drukwerk. Het is belangrijk dat dit consequent doorgevoerd wordt in alle communicatiemiddelen en of er uitzonderingen zijn. Hoe ziet het logo er uit in kleur, zwart-wit, diapositief of geprojecteerd.

3. Logo ondertitel

Als de onderneming een slogan of pay-off hanteert is het verstandig om deze vast te leggen in het huisstijlhandboek en te deponeren als merk. Hoe ziet deze slogan er uit? Is dit altijd in combinatie met het logo of mag dit ook los in het huisstijl ontwerp worden toegepast.

4. Branding kleuren

Tijdens de ontwikkeling van een huisstijl ontwerp is het belangrijk om rekening houden met het kleurgebruik. Er met aandacht gekeken in het bepalen van de juiste kleuren voor alle verschillende communicatiemiddelen. Op print- en drukwerk komen kleuren anders over dan op het beeldscherm of folie van een autobelettering. Daarom zorg ik ervoor dat de PMS, CYMK en RGB kleuren goed worden vastgelegd en indien nodig ook folie- en ral-kleuren.

5. Typografie en uitlijning

Een belangrijk onderdeel van het huisstijlhandboek en de corporate identity is de typografie. Welke lettertypen en welke verschillende verschijningsvormen worden er gebruikt? Hoe worden fonts gebruikt voor intern en extern gebruik? Welke fonts worden er aangeleverd aan de klant. Allemaal belangrijk voor een consistente branding.

6. Huisstijl onderdelen

Dit betreft al het druk- en printwerk zoals briefpapier, folders, visitekaartjes, enveloppen, etc. Door een consistent en uniform gebruik te maken van deze communicatiemiddelen vormt dit een sterk imago. Dit draagt bij aan de naamsbekendheid, herkenning en betrouwbaarheid.

7. Beeldtaal

Ik kies een uniforme stijl voor fotografie en licht dit duidelijk toe. Idealiter adviseer ik één vaste fotograaf.

8. Copy

Ik adviseer voor één manier van aanspreken, u of jij. En we voeren dit consistent door in de overige middelen. De ‘tone-of-voice’ kan verschillen, afhankelijk van het medium dat ingezet wordt. Ook de doelgroep kan invloed hebben op de tekstuele inhoud. Hier maken we goede afspraken over. Bijvoorbeeld: LinkedIn is zakelijk gericht, Instagram is toegankelijker.

9. Social Media tekst en beeld

Social media is een belangrijk onderdeel van mijn marketing strategie vooral wanneer je als coach naar buiten treedt wat meer gericht is op een personal branding dan is een belangrijk onderdeel om goed neer te zetten. Hier leggen we zaken zoals afbeelding gebruik, tekstgebruik, hashtags en profielafbeeldingen vast.

10. Huisstijlhandboek

Alle bovenstaande punten voeg ik samen tot één handzaam huisstijlhandboek in pdf formaat. Dit huisstijlhandboek kan je als naslagwerk gebruiken voor items die in de toekomst ontwikkeld worden of sturen naar een drukkerij zodat de huisstijl conform manual gedrukt wordt.

Wil je meer weten hoe wat een huisstijlhandboek inhoud of wil je een prijsopgave dan kan je dat hieronder aanvragen:

Kosten Huisstijlhandboek aanvragen >


Huisstijl Handboek voorbeelden


huisstijl handboek voorbeelden

duurzame branding

Referenties

Laurien

Zinnergy heeft een frisse blik op design. Vincent neemt de tijd nemen om samen te werken aan een passende huisstijl.

Laurien

Bert Elbertse | Matchis

purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

We hebben met Vincent snel en prima gewerkt. Voorstellen voor een geheel nieuwe huisstijl kwamen snel na een goede en degelijke voorbereiding. Met resultaat waren we dan ook beslist tevreden. Erg positief was dat er snel kon worden geschakeld toen er op het laatst door ons toch nog enkele wijzigingen gewenst waren.

Michiel Vermeulen

Wouter Klijn

Ik ervaar Vincent als een zeer prettig persoon, waarbij hij echt aansloot bij mij en mijn uitdagingen als beginnend ZZP-er. Daarnaast komt Vincent mede dankzij de brainstormsessie met hele concrete en mooie oplossingen voor de branding van mijn praktijk en mijn propositie. Ik raad Vincent dan ook zeker aan!

Wouter Klijn

Mariella

Mijn eerste ervaring m.b.t. het ontwikkelen van een huisstijl ontwerp en website ontwerp. Contact over en weer heb ik als aangenaam en plezierig ervaren. Goede follow up en een zo goed mogelijk inlevingsvermogen in de branche. Ik zou Zinnergy zeker aanbevelen aan vrienden/collega’s om mij heen die een huisstijl ontwerp of website willen ontwikkelen en ik hoop zeker in de toekomst met Zinnergy te samenwerken.

Mariella

Jessica Jense‎n

havo de hof purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

We hebben het proces waaronder brainstormsessie als heel prettig ervaren, er werd goed met ons meegedacht en goed geluisterd, de ontwerpen zijn een aantal keren aangepast om tot het meest passende ontwerp te komen en we zijn ontzettend tevreden over het eindresultaat.

Jessica Jense‎n

Annemarie de Blois

Ik heb Zinnergy ervaren als betrokken en creatief. Door de brainstormsessie die Vincent bij aanvang gebruikt, weet hij een koppeling te maken met wat er echt nodig is om mijn website uitnodigend te maken voor nieuwe cliënten. Fijn de ondersteuning met mijn branding en marketingstrategie.

Annemarie de Blois

Patrick Tukker

Vincent is fijn om mee te werken en één van de meest creatieve professionals die ik ken. Door zijn jarenlange ervaring in branding en marketing weet hij altijd tot prachtige resultaten te komen.

Patrick Tukker

Barbara Kuil-Jipping

purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

De samenwerking was een zeer prettig en voortvarend proces. Vincent werkt verrassend en begrijpt snel wat je als bedrijf wilt uitstralen. Hij werkt vanuit een ‘succes flow’ om samen te werken aan een mooi design (huisstijl) in een enorm tempo en met veel enthousiasme.

Barbara Kuil-Jipping

Carlijn van der Kulk

Carlijn van der Kulk huisstijl haarlem

Ik heb een superfijne brainstormsessie gehad met Vincent. Vincent is een vakman die echt luistert en inspireert. Ik ging geïnspireerd en met concrete handvatten de deur uit!

Carlijn van der Kulk

Martin Blonk

De werkwijze en de brainstormsessie die Zinnergy hanteert om tot een huisstijl ontwerp en website ontwerp te komen is effectief en innovatief.

Martin Blonk

Marianne Vermeer

Vincent heeft mij ondersteund in mijn zoektocht naar hoe ik mijn onderneming op de kaart kon zetten. Na een frisse start doormiddel van een leuke opdracht kon ik kenbaar maken welke kant ik op wilde. Een telefoongesprek of vraag/ en of opmerking in de zoektocht was nooit ’te veel’. Het is mooi geworden, passend bij wie ik ben en wat ik wil uitstralen met mijn praktijk.

Marianne Vermeer

Eline Moor

Echt een aanrader dit bedrijf! Met Vincent kan je super snel schakelen, had ik heel fijn contact en het beeldmerk wat hij heeft gemaakt vind ik ronduit briljant. Heel blij dat ik met Zinnergy in contact ben gekomen.

Eline Moor

Waar kan ik je mee van dienst zijn?