Als merkstrateeg is mijn ervaring in de afgelopen 17 jaar dat esthetiek en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan én samen succesvol kunnen zijn door middel van een heldere, concrete en resultaatgerichte merkstrategie.
Mijn doel is om bedrijven te ondersteunen bij een (duurzame) positionering waarbij hun merk niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook bijdraagt aan een wereld waarin mens, milieu en maatschappij centraal staan. ESG-principes (pdf) vormen de rode draad in mijn aanpak. Zo help ik organisaties te bouwen aan hun merkverhaal zodat het klopt in alle communicatie lagen van bedrijf (zzp en mkb) – esthetisch én strategisch zoals bij TNO en Marine Flow.
Onderdelen van een (duurzame) merkstrategie
-
Duurzame positionering | een merkverhaal dat staat voor milieuvriendelijkheid, sociale verantwoordelijkheid en toekomstbestendigheid en waarbij de communicatie dit in ieder laag uitdraagt in tekst en beeld.
-
Milieubewuste keuzes | zoals duurzame (of CO₂-neutrale) hosting en ontwerpbeslissingen die de ecologische voetafdruk verkleinen.
-
Flexibel design | huisstijlen die eenvoudig aanpasbaar zijn, zodat je niet telkens iets nieuws hoeft te laten maken — wat verspilling tegengaat.
x
Kortom: ik geloof in een merkstrategie en branding die gericht zijn op concrete doelen en meetbare resultaten. En bovenal geloof ik in de kracht van synergie: samenwerken met mijn klanten om iets te creëren dat niet alleen waardevol is voor hun merk, maar ook bijdraagt aan een groter geheel. Samen bouwen we aan merken die kloppen — én een positieve impact maken.
“Bij mij draait het om een duurzame merkstrategie die concreet is én werkt.”