Zinnergy in Haarlem

Zet de volgende stap voor jouw onderneming 

Recroot | Recruitment mét impact

12 oktober | 2024

Het Ontwikkelen van de Huisstijl voor Recroot.nl | Een Proces afgestemd op de Kernwaarden

Bij het opzetten van de positionering van een merk als Recroot.nl komt veel kijken: een heldere visie, sterke kernwaarden, en een goed doordachte huisstijl die deze visie en missie visueel vertaalt. Het ontwikkelen van de huisstijl voor Recroot.nl was een inspirerend proces, dat we benaderden met de kernwaarden van Zinnergy als leidraad. Deze waarden – authenticiteit, verbinding, en duurzame impact – hebben ons geholpen een visuele identiteit te creëren die niet alleen aantrekkelijk is, maar ook aansluit bij de missie van Recroot.nl: het verbinden van talenten met kansen.

Begrijpen van de missie + Doelgroep van Recroot = Succes

De eerste stap bij het ontwerpen van de huisstijl voor Recroot.nl was om hun missie en doelgroep helder te definiëren door het doen van de brainstormsessie. Daarin kwam naar voren dat Recroot.nl zich richt op het maken van een positieve, langdurige impact in de arbeidsmarkt door het werven van jong talent en het verbinden van bedrijven met vernieuwende energie. Deze frisse energie wilden we laten terugkomen in de nieuwe huisstijl.

Kernwaarden Recroot als basis

Om de waarden van Recroot.nl tot uitdrukking te brengen, hebben we de brainstormsessie als inspiratiebron gebruikt:

  1. Authenticiteit: Recroot.nl wil oprechte relaties opbouwen met zowel kandidaten als bedrijven. We hebben ervoor gekozen om deze authenticiteit uit te drukken door een huisstijl die helder, toegankelijk en eigentijds is.
  2. Verbinding: Recroot.nl focust zich op het creëren van betekenisvolle connecties. De huisstijl moest warm en uitnodigend aanvoelen, om de gedachte van menselijke connecties en vertrouwen te ondersteunen.
  3. Duurzame Impact: Recroot.nl heeft als doel om lange-termijn relaties te bouwen en bij te dragen aan een toekomstbestendige arbeidsmarkt. Deze waarde vertaalt zich in een ingetogen, duurzame stijl en een bewust kleurenpalet dat vertrouwen en stabiliteit uitstraalt.

Visuele vertaling van de positionering

Met deze waarden als basis zijn we aan de slag gegaan met het ontwerpen van logo’s, kleurenschema’s en typografie.

  • Logo: Het logo moest zowel modern als herkenbaar zijn. We hebben een stijl gekozen die tijdloos en minimalistisch oogt, met subtiele ronde vormen die de verbindende en menselijke kant van Recroot.nl benadrukken. De hexagon bood sterke mogelijkheden om te gebruiken als bouwsteen van de verschillende diensten die Recroot aandbiedt.
  • Kleurenpalet: Om een professionele, maar toch frisse uitstraling te creëren, kozen we een kleurenpalet dat zowel vertrouwen als energie uitstraalt aangevuld met zachte accenten die de authenticiteit en toegankelijkheid van het merk weerspiegelen.
  • Typografie: Voor de typografie is gekozen voor een moderne, strakke letter die eenvoudig te lezen is. Dit versterkt het idee van toegankelijkheid, duurzaamheid en transparantie
Recroot | Presentatie

Recroot | Presentatie

Verfijnen van de huisstijl voor Recroot

Een belangrijke stap in het proces was om de huisstijl te testen in verschillende toepassingen, zoals de website, social media en presentatie materiaal. We wilden zeker weten dat de visuele identiteit in iedere context goed overkomt en dat de kernwaarden steeds weer naar voren komen. Het testen en verfijnen hielp om kleine aanpassingen te maken en ervoor te zorgen dat de huisstijl op alle platformen consistent, duidelijk en krachtig overkomt. We hebben de huisstijl zo ontworpen dat deze zowel online als offline goed toepasbaar zou zijn.

De huisstijl Lanceren

Na enkele weken van ontwerpen, en testen was het moment aangebroken om de huisstijl van Recroot.nl te lanceren. De lancering was een feestelijk moment, niet alleen omdat het resultaat er prachtig uitzag, maar vooral omdat het een visuele representatie was geworden van wat Recroot.nl wil bereiken: een positieve impact maken door talent en bedrijven op een authentieke en betekenisvolle manier samen te brengen.

Waarden als kompas voor visueel Ontwerp

Het proces van het creëren van de huisstijl voor Recroot.nl benadrukte hoe belangrijk het is om als bedrijf duidelijke kernwaarden te hebben en deze te vertalen naar visuele communicatie. Door de kernwaarden in de brainstormsessie vast te stellen, konden we een huisstijl ontwikkelen die niet alleen mooi oogt, maar die ook werkelijk resoneert met de missie en visie van Recroot.nl. Authenticiteit, verbinding, en duurzame impact – het zijn waarden die zowel Zinnergy als Recroot.nl hoog in het vaandel dragen, en die het hart vormen van deze nieuwe visuele identiteit.


Huisstijl Ontwerp | Recroot

Recroot - Recruitment mét impact

Huisstijl Recroot – Recruitment mét impact

Recroot Social Media

Recroot Social Media

Recroot huisstijl ontwerp

Referenties

Jessica Jense‎n

havo de hof purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

We hebben het proces waaronder brainstormsessie als heel prettig ervaren, er werd goed met ons meegedacht en goed geluisterd, de ontwerpen zijn een aantal keren aangepast om tot het meest passende ontwerp te komen en we zijn ontzettend tevreden over het eindresultaat.

Jessica Jense‎n

Laurien

Zinnergy heeft een frisse blik op design. Vincent neemt de tijd nemen om samen te werken aan een passende huisstijl.

Laurien

Eline Moor

Echt een aanrader dit bedrijf! Met Vincent kan je super snel schakelen, had ik heel fijn contact en het beeldmerk wat hij heeft gemaakt vind ik ronduit briljant. Heel blij dat ik met Zinnergy in contact ben gekomen.

Eline Moor

Carlijn van der Kulk

Carlijn van der Kulk huisstijl haarlem

Ik heb een superfijne brainstormsessie gehad met Vincent. Vincent is een vakman die echt luistert en inspireert. Ik ging geïnspireerd en met concrete handvatten de deur uit!

Carlijn van der Kulk

Mariella

Mijn eerste ervaring m.b.t. het ontwikkelen van een huisstijl ontwerp en website ontwerp. Contact over en weer heb ik als aangenaam en plezierig ervaren. Goede follow up en een zo goed mogelijk inlevingsvermogen in de branche. Ik zou Zinnergy zeker aanbevelen aan vrienden/collega’s om mij heen die een huisstijl ontwerp of website willen ontwikkelen en ik hoop zeker in de toekomst met Zinnergy te samenwerken.

Mariella

Wouter Klijn

Ik ervaar Vincent als een zeer prettig persoon, waarbij hij echt aansloot bij mij en mijn uitdagingen als beginnend ZZP-er. Daarnaast komt Vincent mede dankzij de brainstormsessie met hele concrete en mooie oplossingen voor de branding van mijn praktijk en mijn propositie. Ik raad Vincent dan ook zeker aan!

Wouter Klijn

Marianne Vermeer

Vincent heeft mij ondersteund in mijn zoektocht naar hoe ik mijn onderneming op de kaart kon zetten. Na een frisse start doormiddel van een leuke opdracht kon ik kenbaar maken welke kant ik op wilde. Een telefoongesprek of vraag/ en of opmerking in de zoektocht was nooit ’te veel’. Het is mooi geworden, passend bij wie ik ben en wat ik wil uitstralen met mijn praktijk.

Marianne Vermeer

Patrick Tukker

Vincent is fijn om mee te werken en één van de meest creatieve professionals die ik ken. Door zijn jarenlange ervaring in branding en marketing weet hij altijd tot prachtige resultaten te komen.

Patrick Tukker

Martin Blonk

De werkwijze en de brainstormsessie die Zinnergy hanteert om tot een huisstijl ontwerp en website ontwerp te komen is effectief en innovatief.

Martin Blonk

Annemarie de Blois

Ik heb Zinnergy ervaren als betrokken en creatief. Door de brainstormsessie die Vincent bij aanvang gebruikt, weet hij een koppeling te maken met wat er echt nodig is om mijn website uitnodigend te maken voor nieuwe cliënten. Fijn de ondersteuning met mijn branding en marketingstrategie.

Annemarie de Blois

Barbara Kuil-Jipping

purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

De samenwerking was een zeer prettig en voortvarend proces. Vincent werkt verrassend en begrijpt snel wat je als bedrijf wilt uitstralen. Hij werkt vanuit een ‘succes flow’ om samen te werken aan een mooi design (huisstijl) in een enorm tempo en met veel enthousiasme.

Barbara Kuil-Jipping

Bert Elbertse | Matchis

purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

We hebben met Vincent snel en prima gewerkt. Voorstellen voor een geheel nieuwe huisstijl kwamen snel na een goede en degelijke voorbereiding. Met resultaat waren we dan ook beslist tevreden. Erg positief was dat er snel kon worden geschakeld toen er op het laatst door ons toch nog enkele wijzigingen gewenst waren.

Michiel Vermeulen

Waar kan ik je mee van dienst zijn?