Zinnergy in Haarlem

Zet de volgende stap voor jouw onderneming 

Het verhaal achter de huisstijl van Silvester Zwemschool

14 november | 2024

Toen Leonie van de Silvester Zwemschool mij benaderde om hun huisstijl te ontwerpen, voelde ik direct een klik. Hun passie voor persoonlijke aandacht, kwaliteit, en dat unieke familiegevoel spraken mij aan. We wilden samen een visuele identiteit creëren die niet alleen vertelt wie ze zijn, maar ook wat ze uitstralen. Een plek waar kinderen leren zwemmen met plezier, vrijheid ervaren en heel belangrijk voor hun spelenderwijs ontdekken.

Silvester Zwemschool | Huisstijl Ontwerp

Silvester Zwemschool | Huisstijl Ontwerp

Samenwerken vanaf de start

Het ontwerpproces begon met een goed gesprek en de brainstormsessie en logo intake bij hun op kantoor. Mijn werkwijze draait om verbinding en neem daarom de tijd om te luisteren, vragen te stellen en te begrijpen wat een organisatie uniek maakt tijdens deze sessie. Samen met het team van Silvester hebben we gekeken naar wat hun kernwaarden zijn en wat zij hun leerlingen – en hun families – willen meegeven.

Wat direct naar voren kwam, was hun combinatie van kwaliteit en persoonlijke aandacht. Hoewel Silvester Zwemschool groot is, voelen ouders en kinderen zich gezien. Dit, in combinatie met hun focus op plezier en een kleinschalig gevoel, vormde de kern van onze creatieve reis.

Van ideeën naar een visueel verhaal

Tijdens de brainstormsessies hebben we kernwoorden als “ontdekken”, “vrijheid” en “familiegevoel” vertaald naar beelden, kleuren en vormen. Ik geloof in het spelenderwijs ontdekken – net zoals kinderen dat doen in het water. Daarom mocht de huisstijl speels en toegankelijk zijn, maar ook professioneel om het kwaliteitsniveau van de zwemlessen te weerspiegelen.

De stoere onderzin “Lang lang zwemplezier” werd een essentieel onderdeel van de uitstraling. Het geeft een vleugje humor en maakt de huisstijl uitnodigend en herkenbaar voor jong en oud. Bovendien benadrukt het de lange termijn: leren zwemmen is niet alleen een vaardigheid, maar een levenslang cadeau.

De elementen van het huisstijl ontwerp

Bij de keuze van de speelse kleuren hebben we frisse speelse tinten gebruikt die vrijheid en plezier uitstralen, maar ook vertrouwen en professionaliteit uitdragen. De dynamische vormen en typografie zijn speels, zonder te speels te zijn – perfect voor een zwemschool die kinderen serieus neemt, maar ook plezier en veiligheid hoog in het vaandel heeft.

Het logo met de kat daarin verwerkt en de dynamische visuele elementen weerspiegelen de beweging van water, het spel van licht en het gevoel van vrijheid dat zwemmen geeft. Samen met het team hebben we iteraties gemaakt om te zorgen dat het eindresultaat perfect aansluit bij hun visie.

Silvester Zwemschool | Huisstijl Ontwerp

Silvester Zwemschool | Huisstijl Ontwerp

Meer dan alleen een visueel ontwerp

Voor mij is een huisstijl ontwerp meer dan een verzameling van kleuren en logo’s. Het gaat om het vertellen van een krachtig en oprecht merkverhaal. Bij Silvester Zwemschool draait het om verbinding: met de kinderen, met de ouders en met collega’s. De nieuwe huisstijl moest dat gevoel versterken. Tijdens het proces hebben we regelmatig feedbackmomenten ingepland om te waarborgen dat de identiteit écht resoneerde met het team en hun doelgroep.

Wat mij vooral bijblijft van dit traject, is hoe duidelijk hun missie door alles heen schemert: elk kind krijgt persoonlijke aandacht, ontdekt op zijn of haar tempo de magie van het water en ervaart de vrijheid die zwemmen kan bieden binnen een heel fijn team.

Samen groeien, samen genieten

Het ontwerpen van de huisstijl voor Silvester Zwemschool was een samenwerking van energie en creativiteit (synergie). Ik ben blij én trots dat ik mocht bijdragen aan deze visuele identiteit die laat zien wie ze zijn: een zwemschool waar kwaliteit, veiligheid en plezier samenkomen, waar groot toch kleinschalig voelt, en waar verbinding met elkaar centraal staat!

Referenties

Patrick Tukker

Vincent is fijn om mee te werken en één van de meest creatieve professionals die ik ken. Door zijn jarenlange ervaring in branding en marketing weet hij altijd tot prachtige resultaten te komen.

Patrick Tukker

Eline Moor

Echt een aanrader dit bedrijf! Met Vincent kan je super snel schakelen, had ik heel fijn contact en het beeldmerk wat hij heeft gemaakt vind ik ronduit briljant. Heel blij dat ik met Zinnergy in contact ben gekomen.

Eline Moor

Martin Blonk

De werkwijze en de brainstormsessie die Zinnergy hanteert om tot een huisstijl ontwerp en website ontwerp te komen is effectief en innovatief.

Martin Blonk

Marianne Vermeer

Vincent heeft mij ondersteund in mijn zoektocht naar hoe ik mijn onderneming op de kaart kon zetten. Na een frisse start doormiddel van een leuke opdracht kon ik kenbaar maken welke kant ik op wilde. Een telefoongesprek of vraag/ en of opmerking in de zoektocht was nooit ’te veel’. Het is mooi geworden, passend bij wie ik ben en wat ik wil uitstralen met mijn praktijk.

Marianne Vermeer

Annemarie de Blois

Ik heb Zinnergy ervaren als betrokken en creatief. Door de brainstormsessie die Vincent bij aanvang gebruikt, weet hij een koppeling te maken met wat er echt nodig is om mijn website uitnodigend te maken voor nieuwe cliënten. Fijn de ondersteuning met mijn branding en marketingstrategie.

Annemarie de Blois

Mariella

Mijn eerste ervaring m.b.t. het ontwikkelen van een huisstijl ontwerp en website ontwerp. Contact over en weer heb ik als aangenaam en plezierig ervaren. Goede follow up en een zo goed mogelijk inlevingsvermogen in de branche. Ik zou Zinnergy zeker aanbevelen aan vrienden/collega’s om mij heen die een huisstijl ontwerp of website willen ontwikkelen en ik hoop zeker in de toekomst met Zinnergy te samenwerken.

Mariella

Jessica Jense‎n

havo de hof purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

We hebben het proces waaronder brainstormsessie als heel prettig ervaren, er werd goed met ons meegedacht en goed geluisterd, de ontwerpen zijn een aantal keren aangepast om tot het meest passende ontwerp te komen en we zijn ontzettend tevreden over het eindresultaat.

Jessica Jense‎n

Wouter Klijn

Ik ervaar Vincent als een zeer prettig persoon, waarbij hij echt aansloot bij mij en mijn uitdagingen als beginnend ZZP-er. Daarnaast komt Vincent mede dankzij de brainstormsessie met hele concrete en mooie oplossingen voor de branding van mijn praktijk en mijn propositie. Ik raad Vincent dan ook zeker aan!

Wouter Klijn

Laurien

Zinnergy heeft een frisse blik op design. Vincent neemt de tijd nemen om samen te werken aan een passende huisstijl.

Laurien

Barbara Kuil-Jipping

purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

De samenwerking was een zeer prettig en voortvarend proces. Vincent werkt verrassend en begrijpt snel wat je als bedrijf wilt uitstralen. Hij werkt vanuit een ‘succes flow’ om samen te werken aan een mooi design (huisstijl) in een enorm tempo en met veel enthousiasme.

Barbara Kuil-Jipping

Bert Elbertse | Matchis

purpose branding marketing huisstijl positionering Haarlem

We hebben met Vincent snel en prima gewerkt. Voorstellen voor een geheel nieuwe huisstijl kwamen snel na een goede en degelijke voorbereiding. Met resultaat waren we dan ook beslist tevreden. Erg positief was dat er snel kon worden geschakeld toen er op het laatst door ons toch nog enkele wijzigingen gewenst waren.

Michiel Vermeulen

Carlijn van der Kulk

Carlijn van der Kulk huisstijl haarlem

Ik heb een superfijne brainstormsessie gehad met Vincent. Vincent is een vakman die echt luistert en inspireert. Ik ging geïnspireerd en met concrete handvatten de deur uit!

Carlijn van der Kulk

Waar kan ik je mee van dienst zijn?