VISUELE IDENTITEIT |
In opdracht van Atlant heb ik de huisstijl ontwikkeld en de propositie opgezet en uitgewerkt. We zijn gestart met een brainstormsessie met alle schooldirecteuren die onder de vlag van Atlant vielen. Dit deden we op een eenduidig beeld te krijgen van hoe zij Atlant zagen en hoe zij wilden dat de organisatie zich ging ontwikkelen. Door consensus te bereiken over de te varen koers ontstond er draagvlak om deze natuurlijke transitie in gang te zetten. Met als resultaat een gedragen marketingstrategie vanuit de organisatie en commitment om die met elkaar uit te dragen. Door deze insteek en het meenemen van de input van de schooldirecteuren zagen zij terug wat zij hadden aangedragen hierdoor verliep het proces enorm soepel en waren mensen geïnspireerd om onderdeel te zijn van deze verandering.
De volgende stap was om per school van in de Gemeente Velsen dit zelfde proces te initiëren maar dan alleen gericht op de school zelf en bijbehorend bestuur. Doordat de schooldirecteuren vanaf het begin betrokken waren bij deze transitie en ook daar input voor hadden geleverd was de volgende stap om de branding voor hun een eigen school te ontwikkelen een zeer soepele overgang.
Nadat we voor Atlant de kernwaarden, strategie en creatie helder hadden gemaakt gingen we aan de slag om het creatie proces verder uit te werken. Hieronder viel de huisstijl, de jaarverslagen en het ontwikkelen van infographics. Het direct goed opzetten van deze propositie en communicatiemiddelen had als resultaat dat de koepel beter zichtbaar was voor de scholen en ouders en er op een eenduidige wijze gecommuniceerd kon gaan worden in de diverse communicatie kanalen.