Merkstrategie |
Belastbaarheid.nu: Een Sterke Identiteit voor Duurzame Vitaliteit
Ik ben trots op de fijne samenwerking met Belastbaarheid.nu, een mooie en professionele organisatie die zich inzet voor het bevorderen van fysieke en mentale weerbaarheid. Mijn doel was om een huisstijl en merkstrategie te ontwikkelen die niet alleen de kernwaarden van Belastbaarheid.nu weerspiegelt, maar ook een blijvende indruk achterlaat bij hun stakeholders, partners en doelgroep.
De Uitdaging
Belastbaarheid.nu biedt een breed scala aan van diensten die gericht zijn op het verbeteren van de belastbaarheid en vitaliteit van individuen en organisaties. Mijn uitdaging was om een visuele identiteit te creëren die de veelzijdigheid en professionaliteit van deze diensten duidelijk communiceert. Daarnaast wilde ik een merkstrategie ontwikkelen die de missie en visie van Belastbaarheid.nu helder uitdraagt.
Mijn Aanpak
- Diepgaande Analyse
- Ik begon met een analyse van de hun markt en werkgebied, en concurrenten en de doelgroep van Belastbaarheid.nu. Dit stelde me in staat om een merkstrategie te ontwikkelen die zich onderscheidt in een competitieve omgeving.
- Visuele Identiteit
- Ik ontwierp een logo dat symbool staat voor contact, gelijkwaardigheid en professionaliteit. De kleurkeuze, een combinatie van kalmerende blauw- en groentinten, straalt vertrouwen en welzijn uit.
- Het typografie- en beeldgebruik heb ik zorgvuldig geselecteerd om een professionele en toegankelijke uitstraling te garanderen. Dit is ook terug te zien in de ronde vormen van het beeldmerk.
- Merkstrategie
- Ik ontwikkelde een duidelijke merkboodschap die de kernwaarden van Belastbaarheid.nu benadrukt: expertise, betrouwbaarheid en persoonlijke benadering.
- Een consistente toon en stijl werd toegepast in alle communicatiematerialen van de website tot brochures en social media posts, flyer, om een sterke en coherente merkervaring te waarborgen.
Het Resultaat
Het nieuwe huisstijl ontwerp en de merkstrategie zullen Belastbaarheid.nu helpen om hun positie in de markt te versterken en hun boodschap effectiever over te brengen. De nieuwe visuele identiteit zorgt voor herkenning en vertrouwen bij hun doelgroep, terwijl de strategische communicatie de merkloyaliteit vergroot.
Klantreactie
“We hebben met Vincent snel en prima gewerkt. Voorstellen voor een geheel nieuwe huisstijl kwamen snel na een goede en degelijke voorbereiding. Met resultaat waren we dan ook beslist tevreden. Erg positief was dat er snel kon worden geschakeld toen er op het laatst door ons toch nog enkele wijzigingen gewenst waren.”
Huisstijl Ontwerp | Belastbaarheid.nu
Flitz Events Scheveningen